“Cea mai des intalnita replica la noi in clasa…”

Ca proaspat absolventa a clasei a VIII-a, abia asteptam sa vad ce-mi rezerva viitorul. Recunosc, am fost putin dezamagita cand am aflat ca picasem la filologie (chiar daca altii poate muncisera toata generala sa ajunga acolo), dar abia asteptam sa-mi vad clasa. Pe prea putini ii cunosteam. Fete noi de copii speriati, profesori care incercau sa ne faca sa ne simtit cat mai bine si o institutie imensa in care, pana in prima zi de liceu, nu mai calcasem.

Ceea ce nu am sa uit insa niciodata a fost cunoasterea salii in care ar fi trebuit sa facem orele de dirigentie pana in clasa a XII-a, si cunoasterea dirigintei- T Cristina. Sala noastra (sala 16, cabinetul de bio, etajul I) era una dintre cele mai friguroase. Oricum, m-am asezat frumos undeva prin ultimele banci si, cuprinsa de o stare ciudata de reverie, priveam cum toti se agitau. O vedeam si pe diriga cum isi misca buzele si gesticula, incercand sa ne explice…ceva…habar n-am ce. Tot ce am prins eu din spusele ei a fost: ” Nu va faceti bisericute!”…

Pai, adevarat ca aveam 15 ani, dar daca nu ma intalnisem niciodata cu termenul, de unde sa stiu eu ce inseamna? “Grupuletze” (:> m-am prins si eu intr-un final). Exact in ele- grupulete- s-au repartizat 28 de elevi (la vremea aceea, momentan 32) o saptamana mai tarziu.

Clasa a IX-a a trecut cum a trecut, intr-a X-a sa zicem ca a fost mai bine, dar ce mi-a demonstrat mie ca nu voi mai simti niciodata siguranta unui colectiv unit a fost inceputul clasei a XI-a, prezentul.

Acum, cu o diriginta noua si tanara- I. Cristina(care odata ca niciodata avea nervi si rabdare), care incerca la un moment dat sa faca tot posibilul si imposibilul (pentru binele nostru), suntem aceasi clasa plina de bisericute.

Nu-mi amintesc ca vreodata, cineva sa ceara un pix si sa fi sarit mai mult de doua persoane sa-i ofere, in schimb, au fost destule cazuri cand nimeni n-a dat nimic.

Noi avem cam…6 grupulete in clasa. E mult, fata de scoala generala in care am “crescut” eu, in care eram o singura “turma” (dar care ne ajutam mereu, cu orice).

“Mici si prostuti” obisnuiau sa ne numeasca profii din generala. Nu pentru ca am fi avut lipse de cultura generala! Nu eram prosti(aveam, ca orice clasa, unele specimene, care mai dadeau din cand in cand in corigenta, dar isi reveneau si ramaneau alaturi de noi), dar aveam o gramada naivitatea caracteristica varstei ( mai ales cand spargeam geamuri, rupeam usa, catedra, ne luam la bataie, ne turnam dero in cap etc).

De la ” mici si prostuti” am trecut parca prea repede la alta replica: “Sunteti prea galagiosi!Parca as intra la S.A.M!”… Daca ar fi sa punem cartiile pe fata si sa recunoastem purul adevar, asa si e! Degeaba tipa Ale la Badea sa taca, pentru ca dupa se creeaza un haos general.. chiar cand intra profa/u in clasa. Rezultatul: lucrare la care cel putin 27 au nota 3 (daca asta e minimu). Multi profi tipa ca s-au cam saturat de noi, dar ce sa-i faci? “Suntem XI-B”, ar zice unii…

~ by Vero on October 22, 2008.

18 Responses to ““Cea mai des intalnita replica la noi in clasa…””

  1. zi-le Vero:X!

  2. asta-i adevarul gol golutz 😦

  3. Chiar imi place ce ai scris si ii adevart…pt k chiar asta suntem…doar niste bisericute…si cu toate astea toti spunem “suntem XI-B”

  4. da,e adevarat..suntem o clasa formata din “grupuletze”..dar asta nu inseamna ca nu suntem uniti in unele cazuri sau ca nu ne distram..nu exista clasa perfecta si trebuie sa ne conformam ca atare…astea suntem noi,11 B!peste ani si ani..cred ca ne vom (hai,uni)aminti cu placere de ani de liceu si de clasa noastra nebuna!imi place ce ai scris vero!

  5. Cum sa nu fim uniti? Desigur ca suntem! Atunci cand trebuie sa plecam de la anumite ore(chiul) sau cand dam lucrari. Da, atunci ne ajutam si imediat dupa uitam ca existam ca si clasa.
    Sunt de acord cu tine(Ale)…desigur ca ne vom aminti… sunt unele lucruri care, chiar fara sa ne dam seama, ne-au marcat. Eu, personal, n-am sa-l uit niciodata pe Caplescu, pentru ca era mereu primu pe clasa (sunt sigura ca va fi si anul acest si in a XII-a), pe Badea, din cauza vocii care ii cam provoca probleme, pe Corici, pentru ca, chiar daca facea mereu glume pe seama tuturor, e istetz, pe Chelari, pentru ca, chiar daca nu erau frati, se ajutau intre ei mereu, pe Chira, Delia, Bibi si Nistor, pentru ca erau sportivele clasei, pe Dana, pentrul glasul bland cu care citea la ora la diriga, pe Floricica si pe Mitza, care erau indragostitii clasei,pe Catavel, pentru ca imi cerea sa il ajut cu lucruri simple si eu mereu intelegeam ceva mei complicat, pe Brie si gasca vesela( Nelutzu si Paul) pentru felul lor simplu si amuzant de a fi, pentru atitudinea lor in fata vietii. N-am sa le uit nici pe Andreea si pe Bianca (Saba…) pentru ca ele erau “polul N si polul S” al clasei.
    Ce naiba? Juma de clasa n-am s-o uit niciodata si cealalta jumatate… nu mi-o amintesc nici acum. Pentru ca( fara sa ii jignesc), dar pur si simplu nu au iesit din banal.

  6. :))) care mai e farmecu liecului daca ne intelegem toti bine?? nu e mai fain sa te mai certi cu o fata sa te mai bati cu vreun coleg?

  7. f adevarat ce ai scris vero!orice am face nu cred k am putea fi UN GRUP si nu mai multe grupulete atata timp cat sunt multi prea plini d ei!si oricum fiecare are o idee a lui despre cum ar arata o “clasa unita” p asta nu o sa o scoatem la final veci!Dar ata ete ! Fiecare coleg are acel “ceva” care il face sa fie parte din clasa XIB! si btw colegii…ce texte emotionante,abia imi stapanesc lacrimile,lol…biah !

  8. a si drawing29dreamer u nici nu iti stii toti colegii dar visezi la o clasa unita,f tare…si nu,stai calma,nu ma refer la mine,nu sunt atat d dornica sa’ti amintesti u d mine,ci de multi altii,care chiar nu trebuiau uitati,da la urma urmei p niki unu nu’l poti uita pt k totusi,is 4 ani,trebuie sa ti’o amintesti p florina,stii k v’ati iubit at p coridor,p raduku at cand nu ai vrut sa pleci d la chimie,hartie igienica,ring a bell??anyway sunt multe si multi ,dar nesemnificanti pt tine asa’i?paceee

  9. Georgiana…drawing29dreamer= Vero, nu Ema:))
    asa ca…:))

  10. ce trist,puteam sa jur k e vocabularul emei,dar si u ai avut parte d amintiri frumoase nu ?

  11. prea simplu…prea uscat…prea tare…prea multzi noi…prea multzi voi…prea multzi profesori pliktisitzi….prea multzi profesori stresatzi….prea multe sclifoseli…prea multa rautate…prea multa indiferentza….PREA PUTZINA COMPASIUNE…prea multzi proshti pe 20 de metri patratzi…shi dak stai sa itzi batzi kapu ku totzi…ramai in urma rau…shi nu krek ai vrea…suntem in epoca vitezei dupa kum bn shti…

  12. Avut-am si eu parte de multe:)
    Dar asa cum am zis. Sunt unii pe care nu mi amintesc nici acum, d-apoi peste cativa ani?

  13. peste cativa ani,numai u poti stii,poate o sa uiti k a existat XIB,k am fost 32,u o sa’i amintesti doar d n…dar stai linistita,ne facem albume sa fim siguri k nu ne uiti…have a great night ! c yaa

  14. dupa 5 luni mi`am facut si eu curaj sa va spun ca sunteti niste pupincuristi:)) …nu toti va stiti care :X

  15. Mi-e greatza de majoritatea clasei!:|
    Mi se rupe dak ma place sau nu vreun coleg de al meu sau nu,ptr k orikm majoritatea sunteti = 0.
    Si draga mea, Pavel Georgiana Mioara:) asa e…nu am fost si nu vom fi niciodata un grup, atat timp cat sunt prea multi plini de ei:), makr esti sincera:)))
    Unii avetzi mintea in coltzuri, dar va credeti mari genii…si mancati rahat dupa cum va taie capul, ce conteaza k habar nu ai cum este persoana respectiva?
    Invidie,rautate…si prostie cat incape! [mici exceptii]
    Daaa… 8->, astia sunt XI B!
    Motto-ul clasei?
    “Un pupic in cur, un pas inainte!”
    De ce?
    Ptr k majoritatea lucrul pe care stiu sa il faca ei cel mai bn e sa “:* :*” si sa isi manifeste prostia…deh,in ziua de azi e cool sa fii prost!:-j
    Daca ,poate candva mi-a pasat…acum mi se rupe!!!Multi din clasa aia,nu merita nici macar o flegma de a mea:)

  16. Mda…scz ptr greselile de scriere :-j
    Nu de alta,dar dupa o sa ma acuze “unii” ca nu stiu sa scriu!:)

  17. Grupulete exista in fiecare clasa, adica no e normal sa nu ii placi pe toti, sau sa ai anumite dispute cu unii; totul e sa va acceptati pana la urma unii pe altii asa cum sunteti, sa nu incercati sa va schimbati unii pe altii; o sa vezi ca in clasa a 12-a o sa fiti ceva mai uniti . (cel putin asa a fost la noi, sau asa am simtit eu, mai ales acum la sfarsit). O zi buna iti doresc!
    Diana

  18. […] “Cea mai des intalnita replica la noi in clasa…” October 200817 comments 4 […]

Leave a Reply

 
