Eram in luna lui Aprilie, cu Vlad.

Eram in luna lui Aprilie, pe la sfarsit. Frigul trecuse demult si razele caldute ne mangaiau pielea. Venise Vlad la mine, iar Bodgan urma sa fie placut surprins de vizita Katalynei, care venea din Sibiu. Cu Bogdan eram cea mai buna prietena, dar Vlad era inca un mister pentru mine: ma aţâţa, mă intriga şi mă atrăgea cum nimeni nu o mai facuse până acum.

Cand intr-un final a ajuns, ne-am hotarat sa facem o plimbare. Am ales Straja, iar ceilalti nu au refuzat. Urma sa ne intalnim a doua zi direct la telescaun, jos. Am ajuns acolo cu masina, Bogdan si Katalyn cu maxi-ul, iar Vlad cu motorul. Dragul de el, erau aproape nedespartiti.

-Vlad, tu urci cu mine. I-am spus, am blocat masina si am plecat spre telescaun.

Ramasese socat. Aveam sufficient loc pentru toti in masina. Apoi, sa urce fara motor? Sa…urce la inaltime? Il ingrozea doar gandul ca ar putea si la un metru deasupra pamantului.

-Si…motorul? A intrebat cu voce sugrumata, cautand pe cat posibil o iesire.

-Bogdane, stii sa mergi, nu? L-am intrebat spre surprinderea tuturor.

Raspunsul a fost afirmativ, asa ca Vlad s-a simtit obligat sa-i dea cheile si sa renunte la a mai cauta vreo scuza. Nici nu am apucat sa ne urcam bine, ca tot corpul i s-a incordat si s-a albit complet.

-Hai, mă, că esti baiat mare. Reusim noi s-o facem si pe asta, incercam sa-l incurajez cu un zambet pisicit.

– Nu-mi vine sa cred ca te-am lasat sa ma convingi, imi spuse printre dinti, fara sa se intoarca.

I-am prins mana intr-a mea si efectul a fost exact cel asteptat, poate chiar mai mult. Corpul i s-a relaxat, parand acum ca n-are nici oase in el.

L-am pus sa-si inchida ochii, sa-si imagineze tot felul de lucruri, pana si-a revenit total. Nici nu ne-am dat seama cand am ajuns sus, iar Bogdan si Katalyn, care ajunsesera inaintea noastra, zambeam ca pisica cea gasit oala cu smantana.

Baietii si-au petrecut toata ziua discutand despre motoare si masini, timp in care m-am simtit obligata sa-mi gasesc ceva de facut. Nu voiam sa fac pe don’soara draguta si sa-ncep o conversatie cu o persoana care-n mod clar nu ma placea, asa ca am inceput sa citesc un roman pe care-l luasem la intamplare din biblioteca, inainte de-a pleca.

Aproape de apus, baietii si-au amintit ca mai existam si noi. Au intrat in camera si ne-au gasit pe fiecare pe patul nostru, intr-o liniste… asurzitoare.

Bodgan s-a dus direct la Katalyn, iar Vlad, cu un zambet larg, mi-a facut un semn discret sa iesim. Am sarit de pe pat, plecand alaturi de Vlad sa admiram apusul.

Cumva m-am lasat convinsa si am urcat pana-n varf. La intoarcere n-am fost foarte norocosi. Ceea ce parea a fi o ploicica trecatoare, s-a transformat intr-o adevarata furtuna, ce arunca spre noi stropi mari, cat boabele de struguri. In treizeci de secunde am fost amandoi complet uzi.

M-a prins de mana si am inceput sa alergam spre cabanuta in care ne cazasem. Am intrat in holul micut si slab luminat., iar ceea ce ar fi putut deveni un moment special, fu intrerupt de Bogdan, care deschise brusc usa. Vlad renunta la a mai face vreun gest, plecand spre baie, sa faca un dus.

-Ce naiba i-ai facut Katalynei? Ma intreba Bogdan direct, dupa ce inchise usa.

L-am privit pierduta, incercand sa-mi dau seama cam ce-ar vrea sa-i raspund. Am ridicat din umeri nelamurita, apoi am privit spre podea, numarand pârâiaşele care se formau odata cu scurgerea apei din hainele mele.

– Si de ce i-as fi facut eu ceva? Abia am ajuns.

– Vero, sa nu ma minti.

– Nu te mint, idiotule. ACUM AM AJUNS. Am subliniat fiecare cuvant.

– Atunci i-ai zis ceva inainte sa pleci. Ce anume?

Asta chiar fusese picatura ce-mi umpluse paharul. N-am rezistat si pur si simplu i-am tipat in fata:

– Ce pana mea crezi ca-s eu, ma? Esti bou? N-am vorbit cu ea toata ziua, nici macar nu m-am uitat spre ea. De cand esti cu ea, parca ai o esarfa pe ochi. Inceteaza s-o mai pupi atata-n …

N-am apucat sa termin propozitia. L-am dat la o parte si-am intrat in camera. Katalyn era pe jos, langa pat, cu parul valvoi, cu ochii cat cepele, rosii si in acelasi timp murdari de rimelul ce-i cursese.

Mi-a luat doar o secunda sa-mi dau seama ca era o epava-n fata mea. M-am aplecat asupra ei si am intrebat-o pe un ton ridicat: “ No, ce ti-am zis eu tie, fă?” Nu mi-a raspuns, asa ca i-am facut semn lui Bogdan sa-nchida usa, intinzandu-I o sticla de rom, aproape goala, pe care-o luasem din mainiile ei.

– Care-i baiul? Am intrebat-o cand am ramas doar noi, in timp ce m-am asezat in fund langa ea.

– Vero…mi-a raspuns cu voce pierduta.

– Asa, deci? De ce? Nici n-am vorbit cu tine de vreo sapte luni.

– De fiecare data cand ne intalnim, si adoarme cu mine-n brate, spune numele tau. De fiecare data!!imi raspunse cu ura, lovind podeaua cu pumnul la fiecare cuvant.

Ramasesem socata. Pentru o secunda ma simtisem cumva magulita. Apoi, am inceput sa o inteleg. Imi venea sa ma duc sa-l strang de gat. Trebuia sa reusesc s-o calmez, mai intai.

– Si tu esti bleaga. Doar e cu tine, nu cu mine. Pe tine te strange in brate de aproape un an.

– Da, dar se gandeste la tine. Imi e frica sa o zic, dar stiu ca e cu tine cand eu sunt la facultate.

In fata mea era cel mai prost exemplar feminin. O priveam cu sila si aproape cu ura. M-am ridicat si in timp ce mergeam spre usa, i-am spus: Eu si Bogdan suntem prieteni, si nu am facut niciodata nimic din ceea ce crezi. Ne leaga multe, dar nu si asta.

Am iesit, trantind usa, plecand direct spre baie, in timp ce Bogdan intră in camera, ca un catelus supus. Dupa ce-am facut un dus fierbinte si mi-am agatat hainele ude pe-o sarma, langa ale lui Vlad, am iesit. Nu voiam deloc sa fiu in aceasi camera cu Katalyn. O vedeam acum ca pe o pata neagra in viata mea, care-mi fura cel mai bun prieten.

M-am oprit in usa sufrageriei. O lumanare asezata pe un scaun fara spatar, langa canapea, lumina o silueta intinsa. Vlad statea asa cum ii era obiceiul si asculta ploaia. S-a ridicat si s-a rezemat cu spatele de canapea, invintandu-ma din priviri sa ma asez. Pentru nimic in lume nu as fi putut rata o astfel de ocazie.

~ by Vero on May 7, 2010.

Leave a Reply

 
