No big secret. II

Se sunase deja de cateva minute si profa, in mod normal, ar fi fost deja aici. Intarzia, si asta mi-a dat timp sa-mi studiez colega de banca si sa-mi amintesc de ce o consideram… ciudata. De ce naiba o consideram urata?! Imi storceam creierii cu dorinta de a gasi un argument care sa-mi sustina ideea. De aproape, era chiar draguta: avea ochii albastri inchis, un ten curat, alb-maroniu si, defect aproape insesizabil – buza superioara era putin mai plina. Bluza aba, mai larguta, facea ca sanii ei, pe care ii observasem- in treaca, de vreo doua ori, sa para mai marisori. Adevarul e ca erau chiar la marimea potrivita. Nici prea mari, dar nici inexistenti.
Profa nu mai venea odata si prin mintea mea treceau numai tampenii pe care i le-as putea spune sau face persoanei de langa mine. Intr-un final, o doamna mignona, bruneta, identificata ca “profa de mate” a rasarit de nicaieri si a tipat la noi “Liniste. Doamna Bobar nu vine azi. Sa nu faceti galagie si sa…” Mai turui cateva secunde, dupa care iesi, fiind urmata, la minute distanta, de mai bine de jumatate din clasa.
N-aveam cu ce tovaras sa plec la o cafea, asa ca eram nevoit ca ora asta sa o pierd in clasa. M-am intors si m-am holbat. Banca a doua de la perete era ocupata de cel mai prost copil pe care-l cunoscusem vreodata; isi afundase in ceara din urechi niste casti si sigur Salam tipa in ele. Pe randul ala nu mai era nimeni, dar in continuare, pe cel din mijloc veneau celelalte tocilare. Cele reale, care mai erau si pupincu*iste, pe deasupra. Ora nu era ca ele sa nu fie la catedra. Cand erau intrebate cultura generala, nule toate, dar lectiile de zi le stiau cu virgule cu tot.
S-apoi, pe ultimul rand, eram eu si ‘printesa pierduta’, care nu plecase si acum rasfoia o revista pentru fete; undeva prin ultima banca doi din obsedatii pamantului. Stiam deja despre ce vorbeau si ce facusera aseara.
Optiunile nu era prea multe si, dupa o recapitulare rapida, am ales: ii propun ‘printesei’ sa facem ceva… speram sa imi si vina o idee asupra ‘ceva-ului’. M-am intors si chiar am fost spontan cand i-am zis “ăă…hai sa facem ceva.” S-a uitat putin ciudat la mine, si-a departat capul, m-a privit din cap pana-n…bust si s-a dat batuta, punand intrebarea de care imi era frica “Ce anume vrei tu sa facem? Vrei sa-ti povestesc lectia din care urma sa dam lucrare, in timp ce tu poti asculta ce muzica am pe mp3?…in cazul in care nu cumva ai iPod-u la tine…”
Da, replica era ‘de dulce’. “Asta nu-mi placuse la ea!” m-am gandit, intr-o secunda. Ar fi reusit sa-si aminteasca si cu secole in urma, daca ar fi avut posibilitatea.
– Desigur, am putea face asta, dar nu ar fi deloc interesant, i-am spus, incercand sa par sincer si sa o fac sa se mai inmoaie.
– Bine, hai sa facem ceva. Te las pe tine sa alegi.
Si ea vroia sa para interesata, dar defapt, rasfoia in continuare revista. Nu se astepta sa am vreo idee…si eu chiar nu aveam vreuna. Si deodata, cea mai tampita idee posibila imi traverseaza mintea.
– Canta-mi ceva, ii spun si revista atinge podeaua, in timp ce ea se intoarce uimita, cu o expresie gen “Te-ai tampit…mai tare?”. Ma aplec dupa revista si, cand revin, ea incepe…
– “When you were young did you ever love someone so much you couldn’t bare the thought of losing them? Well, I remember the …” , melodia mi-o aminteam, o stiam, dar nu puteam sa spun exact de unde. Si vocea ei putin ragusita, cu o engleza britanica perfecta, nu suna rau deloc.
A cantat doar putin din refren si apoi mi-a spus ca-mi venise randul. Intr-un fel care a facut fiorii sa-mi treaca prin corp. Eram complet nepregatit si ma simteam ca in fata unui pluton de executie.
– Eu nu cant. Dar tu poti sa mai canti una…

~ by Vero on September 30, 2010.

Leave a Reply

 
