No big secret. III

Nu, daca e asa, mai bine ma mut in alta banca si-mi cant singura.
– Nu, nu te muta. Hai…stai ca ma gandesc imediat la ceva.
Asta sunase disperat, clar. Dintii ii ieseau la iveala intr-un zambet copilaresc. Puteam sa aud ce gandea…Ca eram prost sau rusinos sau ceva aiurea, in orice caz. Tacerea devenea stanjenitoare si ea nerabdatoare. Isi misca rapid picioru, dar nu intr-un ritm anume, ci aiurea.
– Crezi ca se supara cineva daca fumam aici o tigare? Nu mai am stare!
Am ramas pur si simplu blocat. Nu-mi venea sa cred ca fiinta aia pe care o crezusem inocenta si chiar toanta- fuma. Am raspuns ceva complet ilogic, sunt sigur, si am urmat-o, putin mai la stanga, la geam. Mi-am mai revenit putin cand am vazut ca era pregatita. Avea una din brichetele alea noi, cu lantern, de culoare galbena si un pachet intreg de Pall Mall Mentol. Bine macar ca nu se milogea de unu-altu sau ca nu le cumpara la bucata. Asta ar fi fost aiurea. A deschis geamul si racoarea de afara m-a facut sa revin total cu picioarele pe pamant. Si-a aprins o tigare cu atata usurinta, de parca ar fi facut-o dintotdeauna. Acum simteam admiratie pentru persoana de langa mine.Ma fascina total. Mi-a intins pachetul si mi-a zis ceva care m-a bagat in ceata, pe moment; suna cam asa “Stiu ca fumezi, poate nu-ti plac, dar incearca.”
“Am dat de dracu! N-am mai fumat niciodata. Ce flori de pe compot fac?” Am luat o tigare, timp in care, in mintea mea, continuam sa ma cert: “ Ce dracu am asteptat? Primavara? Puteam macar sa vad cum se face. Ce prost is…Ce o sa pic de prost…”
Am luat o tigare si am incercat sa o aprind. Ce eroare, ce ratare, ce prost! Am pufait, am incercat sa nu ma inec, moment in care ea s-a uitat la mine complet perplexa. Am incercat sa afisez genul ala de zambet seducator, si am primit o palma, cat pentru toate zilele. ‘Printesa pierduta’ lovea mai tare decat un luptator de wrestling. N-am apucat sa intreb ce si cum, ca tigarea din mana mi-a fost smulsa. O stingea de pervaz in timp ce se uita urat la mine. Era incruntata si in timp ce-o stingea si pe a ei.
-Ba, esti prost?!

~ by Vero on October 1, 2010.

Leave a Reply

 
