No big secret. IV

Cred ca m-as fi asteptat la orice replica, doar la asta nu.
– Ce am facut? am intrebat cat de inocent s-a putut.
– Nu fa pe desteptu. Tu n-ai mai fumat niciodata. mi-a zis asta in soapta, speriata; probabil se invinovatea deja pentru ceva ce nu s-a intamplat.
Cei din jur, inclusiv tocilarele, s-au intors sa se uite, curiosi. Aerele lor de oameni aparent neinteresati ma scarbeau. “Ce prosti!” n-am putut sa ma abtin sa nu gandesc asta. Liniste totala. Nimeni nu mai zicea nimic, si chiar si tontul ala de la perete si-a scos dopurile din urechi. ‘Printesa’ si-a dat ochii peste cap, din nou si s-a asezat, apucandu-se sa rasfoiasca iara revista. Nu-mi placea sa simt toti ochii pe mine, dar i-am urmat exemplul si m-am asezat, admirand tavanul.
Dupa cateva minute, putine la numar, cand toti au revenit la activitatiile lor ‘zilnice’, am primit un pumn in oasele bazinului, urmat de o privire cu subinteles…sau poate doar eu am tradus-o ca “Nu intreba, o meriti”.
Liniste totala. ‘De ce nu am stat acasa? Ce aveam de pierdut? Plictiseala asta?’. ‘Printesa’ isi tot intorcea capul spre mine, zambea s-apoi se-ntorcea prin spate.
– Auzi? incepe don’soara, dar e intrerupta de aceasi profa de mate de mai devreme, care intra ca un fulger in clasa si ajunge direct in fata noastra.
– Liniste, am zis. Domnisoara Stanciu, de afara te-am auzit.
In comparatie cu comentariile obisnuite, de data asta s-a multumit cu datul din cap si un lung “Daa”. Profa continua.
– Doamna Bobar mi-a zis sa va dau niste teme, dar vad ca voi sunteti neseriosi si ma faceti de ras. Nu-i nimic, facem cum vreau eu, acum. Popescu, scoate doapele alea din ureche. Pana maine prezinti cu un proiect despre efectul Doppler. Il faci cu don’soara Ichim. Dinu si Tudor, voi doua imi aduceti un referat despre aurore boreale. Voinea si Dochioiu, imi vorbiti liber despre curcubeu. Si voi doi, don’soara Stanciu si domnule Petrovic, imi faceti un articol despre incalzirea globala. Pana maine!
Spuse astea repede, fara sa le dea timp tocilarelor sa-si noteze sau cuiva sa comenteze, si parasi sala. Se suna. Pana ma dezmeticesc eu, ‘printesa’ era deja plecata.

~ by Vero on October 2, 2010.

Leave a Reply

 
