vara trecuta

imi vreau serile de vara inapoi.
vreau sa vina vara, vreau si zile de vara.

Ajunsesem, vara trecuta, mult dupa apus, pe deal. Sentimenul de frica predomina, dar frumusetea unui oras care nu dormea inca incerca sa egaleze asta.
nu mi-am putut imagina niciodata ceva mai frumos decat vara. chiar si cele mai bune lucruri, se intampla vara.
moleseala zilei care trecuse nu se mai simtea aproape deloc, dar starea de leneveala m-a facut sa-i dau drumu gentii, de pe spate, sa pice. si imediat dupa ea, mi-am lasat corpul sa alunece pe iarba.
iarba, proaspat cosita, putin uda. m-am intins, mutandu-mi privirea de la oras, la cer.
stelele par mai multe cand te uiti din afara orasului.
ma pierd printre toate luminitele care sunt pe cer. imi dau seama ca nu vad luna, cu toate ca nu era luna noua. mi-am dat seama ca nici un nor nu era pe cer. nu ma ingrijoram, totusi.
cu toata lenea care imi acaparese corpul, nu as fi reusit sa dorm. acum imi aminteam de vara trecuta, cealalta “trecuta”.
“si ploua, ploua, ploua peste inima mea”…am inceput sa fredonez incet, in soapta. “un rau de lacrimi ramane-n urma…” am decis, dupa o pauza scurta, sa schimb un singur cuvant “…mea”.
atat fusese si cu cantatul. imi aminteam prima mea noapte a perseidelor. imi aminteam frigul din noaptea respectiva. iarba, tot uda. emotiile primelor stelute care cadeau. prima dorinta, care se indeplinise pe jumatate.
eram curioasa, oare ce isi dorise ea, atunci?
poate uitasem sa o intreb, sau poate uitasem raspunsul.
cu siguranta imi era dor de vara din trecut.
aveam 20 de ani, in vara aia, si ma intrebam unde o sa fiu peste alti 10. ma intrebam daca o sa mai am timp sa ma intreb lucruri, si daca o sa imi mai pese, ca acum. eram curioasa si in acelasi timp ma ingrozea: daca nu o sa mai privesc spre cer? daca nu o sa mai iubesc vara?
nu imi puteam imagina ceva mai crud decat pe mine, ignorand intentionat sau nu, vara.

~ by Vero on January 28, 2011.

7 Responses to “vara trecuta”

  1. […] Vara trecuta Fri Jan 28, 2011 1:38 am imi vreau serile de vara inapoi. vreau sa vina vara, vreau si zile de vara. Ajunsesem, vara trecuta, mult dupa apus, pe deal. Sentimenul de frica predomina, dar frumusetea unui oras care nu dormea inca incerca sa egaleze asta. nu mi-am putut imagina niciodata ceva mai frumos decat vara. chiar si cele mai bune lucruri, […] […]

  2. Tuturor ne lipsește vara mai ales atunci când ea a plecat undeva, departe. Iar noi rămânem melancolici din cauza unei veri iluzorii, care e surdă la chemările noastre.

    Însă nu trebuie să fii chiar atât de tristă.

    • nu sunt atat de trista. Zilele trecute, cand a fost ceva mai caldut, m-am simtit in elementul meu. Acum stiu ca pot sa mai suport cateva saptamani de frig. Dar apoi…ah, vara…

  3. Atribut pe care i l-am atribuit… Of, oboseala…

Leave a Reply

 
