Da-mi-o inapoi cate putin

Iarta-ma.
Pentru tot ce am facut si spus as vrea sa ma ierti. Si iarta-ma ca am fost egoista. Stiam ce-ar fi trebui sa fac, dar am vrut inca putin dintr-un lucru pe care ma minteam ca-l voi face sa devina realitate.
Si te iert si eu. Te iert, chiar data, poate, tu nu ma mai ierti. Dar te iert pentru fiecare noapte pierduta in doi. Te iert pentru fiecare promisiune care…nu a fost sa fie.

P: Cum te simti?
V: Singura si parasita? Goala pe interior. Simt ca am atata aer in mine, ca as putea sa il “‘vars”. Tremur ca o creanga-n vant.
P: Lasa. Simti asta ca e recent. O sa fie bine.
V: Am o vaga presimtire ca o sa dureze o vreme… Probabil asa-mi trebuie.
P: Destinul e unul intortocheat. Dar o sa fie bine.
V: Da, lasa-ma, P. Hai sa fim sinceri si cu cartile pe fata. Eu am cautat disperata fericirea si m-am mintit ca as fi gasit-o vreodata. In’afara de (…), altfel de sentiment nu mai este pentru mine, alti oameni nu mai sunt si nu o sa mai fie…
P: Nu spune asa. Stii ca o sa fie bine.
V: Ba nu stiu. Aveam planuri de visator realist. Credeam in ele. Destinul ala intortocheat putea sa devina favorabil pentru mine si putea sa faca in asa fel, sa imi fie bine langa el. (…)

Dimineata mi-am recitit mesajele. Incercam sa fiu cat mai rationala, acum ca cealalta jumatate a mea a disparut, odata cu persoana ce a plecat din viata mea. M-am gandit la golurile din interiorul meu. Existau inca. Le simteam ca niste bule mai mici, dar erau. Am stat in liniste in mijlocul patului, intinsa, cu ochii spre tavan. Incercam sa ma analizez, sa vad ce mai era diferit acum. Nu imi era frig absolut deloc, dar simteam in mine un val de raceala. Era ca si cum in interiorul meu venise iarna si tot ce aveam, inghetase.
M-am gandit ca nu e rau deloc. Dupa cum imi cunosteam partea hipersensibila, ma asteptam sa plang cateva zile, sa nu ies din casa, sa fac lucruri tipice, vazute prin filme: sa mananc o “galeata” de inghetata, un camion de ciocolata, sa ma uit la drame ca, pe undeva prin film, sa ma regasesc. Nu, se pare ca puteam linistit sa sar peste fazele astea.
Am incercat sa ma gandesc la toate filmele pe care le vazusem si sa imi amintesc cateva din romanele de dragoste pe care le citisem. Eram curioasa daca ceva, oricat de mic din ce am trait, semana cu realitatea pe care altii o vedeau/citeau. Nu, absolut nici o scena vazuta sau inchipuita nu mi se parea ca seamana macar putin.
M-am gandit ca, daca aparent sunt bine si n-am “picat” in vreo depresie, as putea sa ma apuc de treaba, sa merg la facultate, sa trec pe la ai mei, sa fac lucruri obisnuinte, iar in timpul pe care l-as fi petrecut cu tine, sa fac lucrurile neobisnuite pe care mi le-am dorit. Hm…nu imi aminteam exact nici unu, dar cu siguranta urma sa gasesc eu ceva sa imi umple ziua.
Dupa ce am terminat curatenia rapida, de dimineata, am observat ca isi uitase pachetul de tigari la pervaz, pe geam. M-am blocat.
Si in acelasi timp ma analizam: deci asa se reactioneaza dupa o chestie ca asta…
Din doi pasi am ajuns langa fereastra. Am luat pachetul si l-am desfacut…nu lipseau decat vreo trei tigari. Nu fumasem niciodata si cu toate ca nu avusesem nimic contra fumatului sau contra fumatorilor, nu puteam intelege ce anume ii atragea catre paiurile alea putin mai grose, care personal ma faceau sa ma-nec. Am scos o tigara si am prins-o intre cele doua degete obisnuite unui fumator. M-am cautat prin buzunarele de la pantaloni dupa una din brichetele alea pe care le tineam doar pentru ca aveau si lanterna.
Imi aminteam ca, in primul an de facultate, nefumatoarele fusesera initiate de fumatoare exact ce sa faca. Ritual la care participasem ca spectator.
Parea simplut. Era, intr-adevar, simplu. Am aprins tigarea si m-am lasat sa alunec pe podea in timp ce ma gandeam la vreo doua randuri citite pe undeva: “Ia-mi inima cu tine si ai grija de ea. Da-mi-o inapoi cate putin, cand ne revedem.”
Priveam in gol, amintindu-mi ca-ntr-un film totul. Si mi-as fi dorit sa mor. Cel mai tare.
Cine va mai veni acum sa-mi mai dea inima inapoi?

~ by Vero on December 18, 2011.

Leave a Reply

 
